ENS VOLEM CASAR!

La decisió de casar-se i formar una família és un dels moments més importants de la vida d’una parella. Volem que el vostre casament sigui una experiència inoblidable i que sigueu molt feliços tota la vida.

Aquí trobareu la informació bàsica per:

(1) casar-vos en les nostres parròquies i

(2) fer l’expedient matrimonial per si us caseu aquí o en una altra parròquia.

Quins dies ens podem casar?

Qualsevol dia sempre que no coincideixi amb les misses parroquials. Cal per això consultar al despatx parroquial. Els dies i les hores orientatives d’inici de la celebració serien les següents:

DIVENDRES

17 h. St. Andreu de Llavaneres (Missa) (Sense missa podria ser a les 17:30 h.)

18 h. St. Vicenç de Montalt (Missa) (Sense missa podria ser a les 18:30 h.)

DISSABTE

11:30 – 13:30 h. Qualsevol parròquia (Missa o sense missa)

16-17 h. St. Andreu de Llavaneres (Missa o sense missa)

16-18 h. St. Vicenç de Montalt (Missa o sense missa)

ELS 4 PASSOS QUE CAL FER PER CASAR-VOS I PER FER L’EXPEDIENT MATRIMONIAL SÓN:

Primer pas: Escollir el dia del casament

Segon pas: Inici de l’expedient matrimonial

L’expedient matrimonial s’ha de realitzar en la parròquia on un té el domicili, o bé en la que visqui el nuvi o la núvia. L’expedient es pot iniciar com a molt aviat 6 mesos abans de la celebració prevista del matrimoni i com a molt tard 3 mesos abans de la celebració. Els documents que haureu de presentar per iniciar l’expedient matrimonial són els següents:

Documents generals:

Documents específics:

Tercer pas: realitzar les sessions del curset prematrimonial.

La Parròquia i l’arxiprestat us ofereix unes trobades de grups de parelles, on es dialoga sobre diversos temes. Per inscriure’s cal passar pel despatx parroquial.

Quart pas: preparació de la cerimònia del casament.

Unes setmanes abans de la celebració del vostre matrimoni us trobareu amb el mossèn que presidirà el vostre casament. En aquesta trobada:

LECTURES MATRIMONI

Aquí trobareu totes les lectures (antic i nou testament) i els salms responsorials del ritual amb una breu presentació per a facilitar la seva elecció.

Lectures casament. Català  – Castellà

ESQUEMA CELEBRACIÓ DEL MATRIMONI

Esquema celebració del matrimoni dins de la missa. Català – Castellà

Esquema celebració del matrimoni sense missa. Català – Castellà

ALTRES ASPECTES TÈCNICS DEL CASAMENT.

☏ 93 792 61 44 | 696 595 703

✉  santandreu473@arqbcn.cat | santvicenc690@arqbcn.cat | santamaria322@arqbcn.cat

Us desitgem de tot cor, que sigueu MOLT FELIÇOS i que feu feliços als altres!