Preguntes freqüents

Trobaràs a continuació les dades que necessites per contactar amb nosaltres

Els trobaràs fàcilment al seu telèfon o bé després de missa.

Mn. Andrew Llanes (Sant Vicenç de Montalt i Caldes d’Estrac): tel. 617 817 373. Resideix a la rectoria de Santa Maria de Caldes d’Estrac.

Mn. David Navarro (Sant Andreu de Llavaneres): tel. 697 754 759. Resideix a la rectoria de Sant Andreu de Llavaneres.

En l’actualitat s’ha unificat el despatx parroquial de les tres parròquies. Pots contactar amb el seu administrador, el Sr. Joan Ferrer, al telèfon 696 595 703 (whatsapp), o bé escriure un correu electrònic a la direcció de la parròquia que correspongui:

santandreu473@arqbcn.cat

santvicenc690@arqbcn.cat

santamaria322@arqbcn.cat

o bé presencialment, dilluns i dimecres de 18:00 a 20:00, a la rectoria de Sant Andreu de Llavaneres.

Cal que contactis amb el despatx parroquial. Envia’ns un correu electrònic amb les dades del batejat (nom, cognoms, data aproximada de bateig) i si ets el tutor legal te la farem arribar.

Parla amb el teu mossèn o bé contacta amb el despatx parroquial. T’informaran dels dies disponibles, si cal una entrevista o preparació prèvia, la documentació que cal emplenar i les característiques dels padrins.

Entre semana (matí i tarda), dissabtes (matí i tarda) i diumenges a la tarda. Consulta’ns la data que havies pensat i et direm si és possible.

Sí! Us volem conéixer, donar-vos la benvinguda a la nostra comunitat parroquial, i preparar-vos pel do més gran que rebrà el vostre fill. Quan contacteu amb nosaltres per concertar el bateig, agendarem la trobada.

Us demanarem que empleneu aquest formulari d’inscripció i que ens porteu una fotocòpia del llibre de família.

Els padrins assumeixen una missió espiritual: amb el seu testimoni i atenció procuraran que el vostre fill visqui cristianament conforme al baptisme rebut i compleixi fidelment les obligacions inherents al mateix.

El codi de dret canònic de l’Església (can. 874) demana que hagi complert 16 anys, que sigui catòlic, estigui batejat i confirmat i porti una vida congruent amb la fe.

Normalment un ciri i una túnica/vestit blanc (que s’imposa després de la unció amb el sant crisma). Si no els tinguéssiu, la parròquia els pot deixar.

Els sagraments no tenen preu,  tenen un valor infinit, es donen gratuïtament. Tanmateix, s’ofereix als pares i padrins que amb un donatiu voluntari puguin contribuir a les despeses de manteniment del temple i de l’activitat evangelitzadora de la parròquia. Si desitgen la deducció fiscal del donatiu, només cal que hi adjuntin aquestes dades: nom, cognoms, DNI, direcció postal/correu electrònic (per enviar certificat).

Contacta amb el despatx parroquial. T’informaran dels dies disponibles, de l’elaboració de l’expedient matrimonial i de la documentació que cal aportar.

És el procés jurídic i documental a través del qual l’Església acompanya els nuvis a la fase prèvia al matrimoni, garantint mitjançant el diàleg amb ells, la seva preparació al sagrament, garantint que venen lliurement, que coneixen la naturalesa del matrimoni catòlic i que no tenen impediments per contraure’l.

Cada nuvi a la parròquia on té el domicili.

Si un dels nuvis pertany a una diòcesi diferent a l’arquebisbat de Barcelona,  els dos expedients emplenats es lliuraran a la notaria de l’arquebisbat de Barcelona, i un cop legalitzat caldrà que els nuvis el portin a la parròquia on s’haurà de celebrar la cerimònia.

Quan abans millor. Es pot fer 6 mesos abans de la celebració del matrimoni.

1. La partida de baptisme completa: quan la sol·licitis allí on et van batejar, digues que és per casar-te.

2. Certificat del Registre Civil.

3. Certificat del curs matrimonial.

4. Fotocòpies del DNI.

* Quan sol·liciteu la data de matrimoni, si un dels nuvis no fos catòlic (no batejat) o si hagués estat casat abans, cal que ho informeu prèviament (per tal de tramitar la corresponent dispensa o llicència)

Els sagraments no tenen preu,  tenen un valor infinit, es donen gratuïtament. Tanmateix, s’ofereix als nuvis que amb un donatiu voluntari puguin contribuir a les despeses de manteniment del temple i de l’activitat evangelitzadora de la parròquia. Si desitgen la deducció fiscal del donatiu, només cal que hi adjuntin aquestes dades: nom, cognoms, DNI, direcció postal/correu electrònic (per enviar certificat).