Primeres comunions

En aquesta gran solemnitat de l’Ascensió celebrarem joiosos en les nostres parròquies les primeres comunions d’una vintena d’infants. Si un invitat despistat preguntés: però,què és això de la Comunió?, podríem respondre-li: “El nostre Salvador, l’últim Sopar, la nit en què era lliurat, va establir el sacrifici eucarístic del seu Cos i de la seva Sang, amb el qual havia de perpetuar pels segles el sacrifici de la Creu, fins al seu retorn, deixant així a la seva estimada Esposa, l’Església, el memorial de la seva mort i de la seva resurrecció; sagrament de pietat, senyal d’unitat, lligam de caritat, convit Pasqual, en el qual es rep el Crist, l’ànima s’omple de gràcia, i se’ns dóna penyora de la glòria futura” (SacrosantumConcilium, 47). Aquest diumenge el cel baixarà a la terra, per santificar les ànimes d’aquestes infants i fer-les resplendir com el sol. Una fragància d’alegria, de santedat, de puresa, de bellesa, de caritat ardent omplirà els nostres temples. Quin paper tan gran el de la família, església domèstica, que acompanya i prepara els seus fills per l’encontre amb el Crist!El 26 de març de 1826, sant Joan Bosco va fer la seva Primera Comunió. I explica d’aquell esdeveniment: «La meva mare va estar al meu costat. Durant la Quaresma, m’havia ajudat a confessar-me tres vegades. “Joanet meu, Déu et donarà un gran regal. Procura preparar-te bé. Confessa-ho tot, penedit de tot, i promet a Nostre Senyor ser millor d’ara endavant”. Tot ho vaig prometre; si després he estat fidel, Déu ho sap. Aquell matí em va acompanyar a la sagrada taula, i va fer amb mi la preparació i l’acció de gràcies. (…) Em va repetir moltes vegades: “Aquest és un gran dia per a tu. Déu ha pres possessió del teu cor. Promet-li que faràs tot el que puguis, per conservar-te bo fins a la fi de la vida. En endavant, combrega amb freqüència; digues-ho tot en la confessió; sigues sempre obedient; ves, de bon grat, al catecisme i als sermons; però, per amor de Déu, fuig com de la pesta dels qui tenen males converses”.Vaig recordar els avisos de la meva mare i vaig procurar posar-los en pràctica, i em sembla que, des d’aquell dia, va haver-hi millora en la meva vida, sobretot en l’obediència i en la submissió als altres, que al principi em costava molt».Preguem per aquests infants i les seves famílies i donem gràcies al Bon Déu!

+ Mn. David Navarro Manich

Cartes al rector

Aquesta secció que anirà apareixent de tant en tant, permetrà presentar reflexions, dubtes, queixes, accions de gràcies, del poble fidel. Aquestes han d’anar firmades, i fins una extensió màxima d’unes 100 paraules. Es pot fer per escrit o enviant al correu: santandreu473@arqbcn.cat

Querido Padre,

Me han invitado a una Primera Comunión y no sé exactamente qué tengo que hacer ni qué regalar a la familia. ¿Me puede ilustrar?

IsidroM., St. Andreu de Llavaneres

Respuesta

Querido Isidro,

Con esta comunión el Buen Pastor sale a tu encuentro. La Iglesia publicaque tanto a los fieles cristianos que por primera vez se acercan a la sagrada comunión como a los que piadosamente los acompañan se les concede indulgencia plenaria, cumpliendo las tres condiciones siguientes: la confesiónsacramental, la comunión eucarística y la oración por las intenciones del Romano Pontífice -se requiere además, que se excluya todo afecto al pecado, incluso venial- (EnchiridionIndulgentiarum, núm. 42, 1967). Así que ya sabes qué tienes que hacer. Si lo cumples, ni que decir tiene que habrá una gran alegría en el cielo y participarás como un hijo de Dios y de la Iglesia en esa Primera Comunión. Y, ¿qué regalar a la criatura?Un pequeño presente que sirva para que esa familia se acerque más al Señor, sin lugar a dudas. Con esto te aseguro que tendrás matrícula de honor. Lo dejo en tus manos. Ya me explicarás como ha ido,

Notícies parroquials

LL = St. Andreu de Llavaneres | SV = St. Vicenç de Montalt | CA = Sta. Maria de Caldes d’Estrac

Bateig. Max Peláez (CA).Matrimonis. Laura Cantallops i Daniel Galceran (LL), Hanna Stilwell i Borja Cortés (LL). Felicitats!

Exèquies. Remei Bertran (CA).

Cinema Parroquial. Dissabte 20 de maig a les 16:30h. a la Sala Parroquial de Llavaneres. Projecció de la pel·lículaLlena de Gracia(2015) de Andrew Hyatt.

Primeres Comunions. A St. Vicenç de Montalt: diumenge 21 de maig a la 13 h. A St. Andreu de Llavaneres: dissabte 20 de maig a les 12 h. i diumenge 21 a les 11:30 h.

Excursió parroquial al Santuari de Montferri i Santes Creus. Dimecres 7 de juny, sortida a les 8 a.m. de St. Andreu de Llavaneres. Preu: 65 €. Visites guiades, missa a Montferri, esmorzar de pagès i dinar de restaurant. Inscripcions al despatx parroquial.

Aula del Cardenal Vives. Cada dilluns, fins a finals de juny, de 19:30-20:45 h., a Llavaneres. Obert a tothom. Anem tractant el llibre Introducció a la vida devota de St. Francesc de Sales.

Adoració eucarística. Proper divendres26 de maig, 4rt divendres, adoració eucarística de 10 h. a 19 h. a St. Andreu de Llavaneres.

Missa pels difunts dels Portants del St. Crist. Diumenge 28 de maig, a la missa de 11:30 h., a St. Andreu de Llavaneres.

II Recés d’Emmaús per a dones. Organitzat per la Parròquia de St. Julià de Argentona, del 26 al 28 de maig. Per més informació podeu contactar amb Regina, tel. 629 230 555.