Flor del Carmel. El dissabte 16 de juliol, les nostres parròquies es van vestir de festa amb motiu de la Festa de Ntra. Sra. del Carme, patrona de mariners i pescadors. Es va celebrar amb solemnitat a la capella que porta el seu nom a Caldes d’Estrac, amb participació nodrida de fidels, bells cants i exquisita homilia de Mn. Andrew, de cor carmelità. Després també al Club Nàutic del Balís de St. Andreu, es va celebrar missa i processó marítima. Allí els fidels van poder gaudir del ministeri de Mn. Pablo Roger Codinach, que va presidir l’eucaristia, va pregar amb els navegants i va beneir les embarcacions. Que Ntra. Sra. del Carme tingui cura dels seus fidels devots i ens porti un dia amb ella al cel.

Senyor cantaré tota la vida els vostres favors. Diumenge passat celebràvem la festa de la Minerva a St. Andreu de Llavaneras, culminant un cap de setmana intens. Un dia joiós que va començar amb la missa solemne, harmonitzada per un quartet amb orgue i trompeta, i seguida de la Processó del Santíssim pels carrers del poble. Un dia també de molts sentiments amb motiu del 1r aniversari de defunció de Mn. Joan Manuel Prieto, i també recordant la festa anterior, que va ser presidida pel Bisbe Toni Vadell, just el dia després que anunciés el càncer que patia. La missa presidida per Mn. Pere Montagut i Piquet, que en la seva sentida homilia ens va fer palpar el misteri eucarístic, i en el diàleg de Marta i Maria, vam descobrir el Cor obert de Crist inquiet per la salvació de la humanitat i alhora pacificat per la comunió íntima del Pare i l’Esperit Sant. Van assistir a l’ofici les autoritats del nostre poble i membres dels diferents grups parroquials, entre ells el “Cos de Portants del St. Crist” que van portar el tàlem i van organitzar l’ordre de la processó. També el grup de Campaners, molt implicat, que van repicar el seu toc assajat de Festa Major abans de l’ofici i també a la sortida i arribada de la processó amb el Santíssim Sagrament. Van participar també els Gegants del poble: Jaume Llull i la Minerva. Durant la missa inclinant-se a la Consagració i obrint després la processó eucarística. Els gegants tenen el seu origen al s. XV, vinculats a la Processó del Corpus de Barcelona: formaven part de la comitiva festiva que anunciava a tota la ciutat la presència del Rei de reis pels seus carrers de la ciutat. Si Déu vol, ens acompanyaran sempre en aquesta festa d´exaltació eucarística, que serà també la seva festa. Poc després d’acabar la Processó, el nostre rector va rebre la notícia de la mort del pare: José Navarro Miralles, de 91 anys. Vam celebrar la missa en el seu sufragi, a la parròquia, el passat dijous 21. Junt amb la seva família, amb un immens gràcies, us agraeix de cor totes les mostres d’afecte i proximitat, també tantes oracions. I amb tota la Parròquia enalteix al Senyor al Senyor perquè és eterna la seva misericòrdia.

Flor del Carmelo.El sábado 16 de julio, nuestras parroquias se vistieron de fiesta con motivo de la Fiesta de Ntra. Sra. del Carmen, patrona de marineros y pescadores. Se celebró con solemnidad en la capilla que lleva su nombre en Caldes d’Estrac, con participación nutrida de fieles, hermosos cantos y exquisita homilía de Mn. Andrew, de corazón carmelita. Luego también en el Club Náutico del Balís de St. Andreu, se celebró misa y procesión marítima. Allí los fieles pudieron disfrutar del ministerio de Mn. Pablo Roger Codinach, que presidió la eucaristía, oró con los navegantes y bendijo las embarcaciones. Que Ntra. Sra. del Carmen cuide de sus fieles devotos y nos lleve un día con ella al cielo.

Cantaré eternamente las misericordias del Señor. El pasado domingo celebrábamos la fiesta de la Minerva en St. Andreu de Llavaneras, como colofón de un fin de semana intenso. Un día gozoso que comenzó con la misa solemne, armonizada por un cuarteto con órgano y trompeta,y seguida de la Procesión del Santísimo por las calles del pueblo. Un día también de muchos sentimientos con motivo del 1r aniversario de defunción de Mn. Joan Manuel Prieto, y también recordando la anterior fiesta, que fue presidida por el Obispo Toni Vadell, justo el día después que anunciara el cáncer que sufría. La misa presidida por Mn. Pere Montagut i Piquet, que en su sentida homilía nos hizo palpar el misterio eucarístico, y en el diálogo de Marta y María, descubrimos el Corazón abierto de Cristo inquieto por la salvación de la humanidad y a la vez pacificado por la comunión íntima del Padre y el Espíritu Santo. Asistieron al oficio las autoridades de nuestro pueblo y miembros de los distintos grupos parroquiales, entre ellos el “Cos de Portants del St. Crist” que llevaron el palio y organizaron el orden de la procesión. También el grupo de Campaneros, muy implicado, que repicaron su toque ensayado de Fiesta Mayor antes del oficio y también a la salida y llegada de la procesión con el Santísimo Sacramento. Participaron también los “Gegants” del poble: Jaume Llull y la Minerva. Durante la misa inclinándose en la Consagración y abriendo luego la procesión eucarística. Los gigantes tienen su origen en el s. XV, vinculados a la Procesión del Corpus de Barcelona: formaban parte de la comitiva festiva que anunciaba a toda la ciudad la presencia del Rey de reyes por sus calles. Si Dios quiere, nos acompañarán siempre en esta fiesta de exaltación eucarística, que será también su fiesta. Poco después de terminar la Procesión, nuestro párroco recibió la noticia de la muerte de su padre: José Navarro Miralles, de 91 años de edad. Celebramos la misa en su sufragio en la parroquia el pasado jueves 21. Junto con su familia, con un immenso gracias, os agradece de corazón todas las muestras de afecto y cercanía, también tantas oraciones. Y con toda la Parroquia da gracias al Señor porque es bueno es eterna su misericordia.