La veu del Senyor es fa sentir sobre les aigües:el Déu majestuós fa esclatar la tempesta,ve el Senyor sobre les aigües de l’espai” (Salm 29, 3). Aquesta setmana hem celebrat joiosament la Solemnitat de Sant Pere i Sant Pau. El barri de mar de St. Andreu es va vestir de festa i mitjançant un generós repic de campanes es convocava tot el poble fidel a la missa vespertina.Allà escoltant la Paraula de Déu, vam contemplar sorpresos com el Senyor després de donar l’esmorzar als seus afamats apòstols, li preguntava tres vegades a Sant Pere si l’estimava, i amb ell nosaltres també vam respondre: Sí, Senyor! Saciats del Pa Viu baixat del cel, va seguir el tradicional homenatge als pescadors i després un bell recital de poesies i cançons. Llarga nit de sopar popular, revetlla, concert i ball.El dia següent, la platja de St. Andreu va contemplar atònita un espectacle inèdit: la benedicció de les aigües del mar. Una petita porció del poble sant de Déu de la nostra parròquia, amb els seus dos escolans i rector al capdavant, va cantar, va recitar salms, va implorar amb la lletania dels sants, i finalment va impartir la benedicció que acabava així:Mireu, ara, la vostra Església, mireu el vostre poble de St. Andreu de Llavaneres, protegiu-lo de tot mal i guardeu-lo de tot perill. Que davalli, Senyor, pel vostre Fill, fins al fons d’aquestes aigües, la força de l’Esperit Sant, perquè amansides i derrotades pel poder de la Santa Creu, les forces del mal s’estavellin contra la Roca ferma de l’Església, les portes del reialme de la Mort no li puguin resistir i els vostres fills gaudeixin de la pau perpètua, de la victòria de Crist Ressuscitat. Ell que viu i regna, immortal i gloriós, pels segles dels segles. Amén.Acabada la benedicció, al so d’un coet, començava la carrera marítima “el gran perdó de Sant Pere”, que va tenir per guanyador l’aguerrit nedador Gonzalo Gil, aconseguint el primer la Santa Creu, llançada a les aigües per santificar-les. D’allà es va emprendre la marxa cap a l’església per celebrar els fastos litúrgics de Sant Pere que van acabar amb el cant dels goigs, per part del nostre organista Marcel Ferrer i el sorteig de 12 pollastres a l’ast, recordant que si un gall va anunciar la derrota de Sant Pere, avui nosaltres Església militant, com a signe de la victòria pasqual ens els mengem amb patates. Per molts anys més i que Sant Pere intercedeixi per nosaltres!

Sopar de fi de curs. El divendres 8 de juliol, a St. Andreu de Llavaneres, a l’esplanada de l’església, a partir de les 20 h., tindrem el tradicional sopar de fi de curs. El preu és de 10 €. Hi sou tots invitats. Cal apuntar-se abans del dimarts 5, avisant al Sr. Joan Ferrer, al tel. 696 595 703. Una diada de germanor i alhora per escalfar motors per l’estiu i les festes majors que s’apropen. Us hi esperem!

La voz del Señor sobre las aguas. El Dios de la gloria hace oír su trueno: el Señor está sobre las aguas torrenciales” (Salmo 29, 3). Esta semana hemos celebrado gozosamente la Solemnidad de San Pedro y San Pablo. El barrio de mar de St. Andreu de Llavaneres se vistió de fiesta y mediante un generoso repique de campanas se convocaba a todo el pueblo fiel a la misa vespertina seguida. Allí escuchando la Palabra de Dios, contemplamos asombrados como el Señor después de dar el desayuno a sus hambrientos apóstoles, le preguntaba por tres veces a San Pedro si le amaba, y con él nosotros también respondimos: ¡Sí, Señor!. Saciados del Pan Vivo bajado del cielo, se siguió el tradicional homenaje a los pescadores y luego un hermoso recital de poesías y canciones. Todo culminó con una larga noche de cena popular, verbena, concierto y baile. El día siguiente, la playa de San Andrés contempló atónita un espectáculo inédito: la bendición de las aguas del mar. Allí una pequeña porción del pueblo santo de nuestra parroquia, con sus dos monaguillos y párroco a la cabeza, cantó, recitó salmos, imploró con la letanía de los santos, y finalmente impartió la bendición que terminaba así: Mira ahora a tu Iglesia, mira a tu pueblo de St. Andreu de Llavaneres, protégelo de todo mal y guárdalo de todo peligro.Que baje, Señor, por tu Hijo,hasta el fondo de estas aguas, la fuerza del Espíritu Santo, para que amansadas y derrotadas por el poder de la Santa Cruz, las fuerzas del mal se estrellen contra la Roca firme de la Iglesia, y las puertas del reino de la Muerteno le puedan resistir y sus hijos disfruten de la paz perpetua, de la victoria de Cristo Resucitado.Él que vive y reina, inmortal y glorioso, por los siglos de los siglos. Amén.Terminada la bendición, al sonido de un cohete, comenzaba la carrera marítima “el gran perdón de San Pedro”, que tuvo por ganador al aguerrido nadador Gonzalo Gil, alcanzando el primero la Santa Cruz lanzada a las aguas para santificarlas. De allí se emprendió la marcha hacia la iglesia para celebrar los fastos litúrgicos de San Pedro que terminaron con el canto de los gozos, por nuestro organista Marcel Ferrer y el sorteo de 12 pollos asados, recordando que si uno de ellos anunció la derrota de San Pedro, hoy nosotros Iglesia militante, como signo de la victoria pascual, nos los comemos con patatas. El tercer pollo le tocó a nuestro párroco y el último a nuestro secretario parroquial, Joan Ferrer, quién dirigía el sorteo: nada que sospechar. Por muchos años más y que ¡San Pedro interceda por nosotros!

Cena de fin de curso. El viernes 8 de julio, en St. Andreu de Llavaneres, en la explanada de la iglesia, a partir de las 20 h., tendremos la tradicional cena de fin de curso. El precio es de 10€. Estáis todos invitados. Hay que apuntarse antes del martes 5, avisando al sr. Joan Ferrer, en el tel. 696 595 703. Un día de compartir y al mismo tiempo de calentar motores para el verano y las fiestas mayores que se acercan. ¡Os esperamos!